凱若琳


愚人路(Fools Way)底,在一間屋裡遇到位女士。



Caroline(凱若琳)
  You see a young woman with a bright smile.
  你看到一位有開朗笑容的年輕婦女。
name(姓名)
   "My parents named me Caroline," she says proudly.
  "我父母把我取為凱若琳,"她得意的說著。
job(職業)
   "I have no 'job' per se. I have devoted mine energies to helping The Fellowship. I hope to recruit new members."
  "我本身並沒有職業,我已經把全副精力投入給友誼會,我希望能招募到新的會員。"
Fellowship(友誼會)
   "The Fellowship is a wonderful organization that is open to all the people of Britannia. I have learned so much through studying its philosophy and it has helped me to live my life to the fullest. Through The Fellowship I am able to achieve what I have set out to do in life and I am a better person for having joined."
  "友誼會是個對所有大不列顛人民開放的美妙組織,透過研讀它的哲理我學習到許多東西並且他幫助我讓我的生活過的更充足,藉著友誼會我可以達到我對於人生設立的目標並且在入會之後我成為更好的一個人。"
society(社團)
   "Every night at nine o'clock we have a meeting in the Fellowship hall. Thou mayest consider thyself invited to attend."
  "每晚九點我們在友誼會大廳有個聚會,你們也可以受邀參加。"
murder(命案)
   She looks concerned. "'Tis awful! Christopher was a nice man. Didst thou know he was one of our members? I cannot believe he is dead..."
  她看起來很關心。"這真是可怕!克里斯多夫是個好人,你知道他是我們其中的一員嗎?我無法相信他已經死了..."
members(一員)
   "Of The Fellowship. We meet every night at the Hall. Thou shouldst visit!"
  "就是我們友誼會會員,我們每晚在大廳碰面,你應該參加的!"
bye(再見)
   "Goodbye!"
  "再見!"



閱讀書籍。

-----------------------------------
THE BOOK OF THE FELLOWSHIP
友誼會之書


by Batlin of Britain.
著由不列顛的巴特林


  Good morning to thee, gentle friend and traveller! No matters what time of day it might be when thou art reading this- no matters what the hour of the clock- I say good morning to thee because this very moment brings to thee the coming of the dawn. The dawn, as everyone knows, is the moment when illumination comes. The dawn marks the end of the long dark night. It is the moment that marks a new beginning. It is my humble hope that these words may be for thee a dawning, or at least, a sort of awakening...
  向你道聲早安,高貴的朋友和旅行者!無論你是在一天的什麼時刻讀到此書- 無論現在是幾點鐘- 我都要向你道聲早安因為正是此時會帶給你黎明的曙光。黎明,正如每個人所知道的,是光亮來到的時刻。黎明代表著長夜的結束。它代表著新生的時刻。我卑微的希望這些文字能給你帶來黎明,或至少,某種程度的覺醒....
-----------------------------------

沒有留言:

張貼留言